Laden

Vertrouwd door velen

9,5

Trustpilot

Let op! Geld lenen kost geld

Informatie en financiële regelingen in verband met de coronacrisis

Het coronavirus en de gevolgen ervan treffen zeer veel mensen. Niet alleen op persoonlijk en medisch vlak, maar ook op financieel gebied. Heeft u een lening bij ons en komt u door de coronacrisis in betaalproblemen? In dat geval kunt u bij ons een aanvraag doen voor een uitgestelde betaling of betaalpauze. U hoeft dan voor een periode van 3 maanden geen rente en aflossing te betalen.

Laatst bijgewerkt: 6 april 2020

Welke banken hebben een betalingsregeling?

Onze partnerbank DEFAM komt als eerste met een mooie oplossing voor mensen die door de coronacrisis in betaalproblemen komen: de Betaalpauze. De Betaalpauze houdt in dat u 3 maanden lang geen aflossing en rente op uw persoonlijke lening of doorlopend krediet hoeft te betalen. De einddatum van de lening schuift gewoon met 3 maanden op. Deze hulpmaatregelen gelden voor alle kredieten van DEFAM.

Ook onze andere partnerbanken Interbank, Nationale Nederlanden, BNP Paribas en Qander komen met dergelijke oplossingen of hebben deze al. Onderaan dit bericht vindt u een lijst van de meest recente regelingen en hoe u deze aanvraagt.

Meer informatie volgt direct zodra wij deze beschikbaar hebben. 

Hoe vraag ik een uitgestelde betaling/betaalpauze aan?

Ondertussen kunt u al een verzoek doen voor uitgestelde betaling / betaalpauze. Dit kan via ons: stuur een e-mail naar info@dnkm.nl of bel 088-5 444 444.

Welke gegevens zijn nodig in de e-mail?
Vermeld in de onderwerpregel: Betaalpauze Coronacrisis.
In de e-mail zelf: Uw naam, postcode, contractnummer en naam van de bank waar de lening loopt.

Wij sturen uw gegevens door naar de bank waar uw lening loopt. De bank gaat vervolgens met u in gesprek en treft individueel een afspraak met elke klant. 

Aanvraagproces en voorwaarden uitgestelde betalingen/betaalpauze

U kunt uw verzoek voor uitgestelde betalingen/ betaalpauze dus aan ons richten. Wilt u alvast weten welke procedure de bank hanteert waar u lening loopt of wilt u de regeling direct bij de bank aanvragen? Iedere bank heeft een eigen procedure voor het aanvragen van uitgestelde betalingen. Hieronder vindt u de meest recente lijst met het aanvraagproces en veelgestelde vragen per bank.

DEFAM
Het aanvragen van een betaalpauze bij DEFAM is inmiddels niet meer mogelijk.

Meer informatie: https://www.defam.nl/het-coronavirus-en-uw-lening/

Nationale Nederlanden
Hulp bij betalingsproblemen wordt individueel bepaald. Er is geen generieke regeling.

Meer informatie: https://www.nn.nl/Particulier/Lenen/Uw-situatie-wijzigt/Betalingsproblemen-en-uw-lening.htm

Interbank
Voor klanten die inkomstenterugval door het coronavirus ervaren, heeft Interbank wij een speciale regeling. Omdat de persoonlijke financiële situatie van elke klant anders is, vraagt dit om maatwerk. De regeling is maximaal 3 maanden van kracht. Interbank is bereikbaar op telefoonnummer (020) 660 87 20. De medewerkers van Interbank zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Meer informatie: interbank.nl/corona-info

BNP Paribas
Klanten die financieel geraakt zijn door het Coronavirus en een lening hebben bij BNP kunnen een betaalpauze van drie maanden aanvragen. In deze periode hoeft u geen rente en aflossing te betalen. De looptijd van de lening wordt met drie maanden verlengd. Na de betaalpauze zal de maandtermijn daarom gelijk zijn aan de periode ervoor.

Klanten kunnen voor het aanvragen van deze regeling telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088 - 655 61 60 of via e-mail op service@mijnlening.bnpparibas-pf.nl.

Qander
Qander hanteert een individuele aanpak en bekijkt per klant naar een maatwerkoplossing voor u. Aanvragen kunnen gemeld worden bij de klantenservice van Qander op klantenservice@qander.nl 
De medewerkers van Qander zijn tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer: 073 - 64 625 30.

Onze dienstverlening en bereikbaarheid

Vanwege het Corona virus werken onze medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis. De snelle verwerking van de aanvragen, offertes en uitbetalingen blijft 100% gegarandeerd. Telefonisch zijn wij minder goed bereikbaar. Reageer daarom zoveel mogelijk per e-mail: info@dnkm.nl

Tips van het Nibud

In de Geldkrant-special: Minder inkomen staan praktische tips en adviezen voor iedereen die op dit moment moet rondkomen met minder geld door de corona-uitbraak. U vindt hierin informatie over:

  • waar u op kunt besparen
  • of u recht heeft op inkomensondersteuning
  • wat u kunt doen als u tijdelijk niet kunt betalen
  • hoe u om kunt gaan met financiële stress.

Download hier de Geldkrant-special: Download Geldkrant-special

Actuele rentetarieven

Vrijblijvend offerte aanvragen